Skip to main content

Dahsyat....Inilah Kapal Selam Buatan Kayu Yang Digunakan Oleh Penyeludup Dadah di Columbia






Kalau di Malaysia, ramai yang menjadi mangsa sindiket keldai dadah, di Columbia...mereka tidak perlukan semua itu. Bukan calang-calang teknologi yang mereka gunakan untuk menyeludup dadah, kini dengan menggunakan kapal selam buatan sendiri pula. 


Baru-baru ini pihak polis di Colombia berjaya  merampas sebuah kapal selam buatan sendiri yang dipercayai milik kumpulan pemberontak komunis, Pasukan Bersenjata Revolusi Barisan Ke-29 (FARC). Pihak berkuasa Colombia menyatakan bahawa kapal selam itu mungkin digunakan untuk membawa tujuh tan kokain secara haram ke pelabuhan-pelabuhan di Amerika Tengah.

Kapal selam itu sepanjang 16 meter dan diperbuat daripada kayu dan gentian kaca. Ia boleh membawa sehingga 10 tan dadah kokain dan lima orang anak kapal.

 
 
 
 
 
 
 


Dan sebelum ini, pihak berkuasa di sana juga pernah merampas beberapa jenis kapal selam lain yang digunakan oleh penyeludup dadah di sana, antaranya seperti di bawah:

 
 

Nampaknya memang hebat betul bisnes dadah di sana sehinggakan mereka mampu membangunkan teknologi sendiri untuk menyeludup dadah. Walaupun pelbagai usaha dilakukan oleh pihak berkuasa untuk menghalang mereka, namun nampaknya seperti tiada sesiapa yang dapat menghentikan mereka.


.

Comments

  1. penjenayah skrg mmg bijak lol..

    ReplyDelete
  2. alangkah bagus kalau guna kepakaran camgini tuk benda2 y berfaedah...
    bisness dadah memang menguntungkan..
    p kalu da tertangkap..kat tali gantung la penghujung hayat..

    ReplyDelete
  3. kalau gunakan serang israel kan best

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.