Skip to main content

Bisnes Kad Milik 10 Ahli Perniagaan Paling Terkenal di Dunia





Tak kiralah seberapa famous pun anda, sebagai seorang ahli perniagaan, anda wajib mempunyai bisnes kad sendiri. Berikut 10 bisnes kad milik 10 ahli perniagaan paling terkenal di dunia:


Mark Zuckerberg - Facebook



 Larry Page - Google


Devon Spurgeon


Steven Jobs - Apple Inc.


Bill Gates - Microsoft Inc.


Jerry Yang - Yahoo!


 Donald Trump



Eric Schmidt - Google


Steve Wozniak


Barrack Obama - Politician


source: http://www.coolpicturegallery.us

Comments

  1. Assalamualaikum...

    Mungkin tak lawa dan ada yang terlalu ringkas tetapi mereka telah berjaya membentuk suatu jenama perniagaan yang utuh serta berkesan. Masyarakat telah dapat mengetahui apa yang mereka niagakan hanya dengan melihat dan mengetahui nama perniagaan.

    Dalam kad bisnes, paling penting ialah maklumat perniagaan yang lengkap seperti nama & nombor telefon individu utk dihubungi, alamat perniagaan, alamat emel & laman web/blog serta maklumat perkhidmatan @ perniagaan yang dijalankan.

    Kesimpulannya sesuatu kad bisnes itu haruslah kelihatan ringkas tetapi padat dan lengkap dengan maklumat perniagaan yang bermakna. Jika sekadar canti dan kelihatan mahal tetapi maklumat tidak lengkap, tidak akan membantu sesuatu perniagaan itu untuk berkembang...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.