Skip to main content

Gambar Orang Tersenyum Mati Syahid

 
 
 
 
Alangkah agungnya seorang yang syahid… Di akhirat dia memperoleh kebesaran luar biasa. Dia tidak meninggalkan dunia ini kecuali dengan barisan yang mulia. Manusia menangis, sedangkan syahid tersenyum…

Kegembiraan melihat tempat tinggalnya di syurga mengukir senyum di bibir sang syahid, seperti yang kita lihat para Syuhada Gaza berikut ini:


 
 
 
 
 
 

SUBHANALLAH, ALLAHHUAKBAR!

sumber: http://www.gempak.org/forum/showthread.php?t=59604

Comments

  1. subhanallah...sudah terjamin syurga utk mereka yg memilih syahid di jalan ALLAH

    ReplyDelete
  2. siapalah kita ni pula disisi Allah ye..

    ReplyDelete
  3. alhmdlillah.. jihad fi sabilillah..

    ReplyDelete
  4. beruntunglah para syuhada' ni..
    darah mereka pun wangi bau nye..
    smapaikan darah & daging y berkecai x dicuci sbb baunya wangi..

    ReplyDelete
  5. orang yg mati syahid.. sebenarnya mereka tidak mati.. subhanallah.. maha suci Allah.

    ReplyDelete
  6. maka berlumbalah kamu anak adam dalam mencari keredhaan Allah (syahid) di jalan Nya. Mereka itu tidak mati di sisi Nya , malah mendapat sebaik2 tempat di sisi Nya. Wawwahualam.....

    ReplyDelete
  7. semoga kita seperti mereka kelak memperjuangkan agama ALLAH SWT..

    ReplyDelete
  8. mereka melihat bidadari masing2 dsyurga nanti.dan segala kenikmatan syurga yang telah djanjikan..sungguh bertuah.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.