Skip to main content

Cool dan Awesome...Hotel Daripada Tiub Konkrit





 

Tubo Hotel adalah satu-satunya hotel seumpamanya yang direka khas dari tiub konkrit yang dikitar semula yang disusun dalam bentuk piramid.

 

Info Ringkas:
  • Dibina oleh sebuah syarikat Mexico; T3arc yang telah mereka bentuk sebuah hotel yang luar biasa dari paip konkrit, di kawasan seluas hanya 220 sq.m.
  • Ia terletak di kawasan pergunungan iaitu 45 minit dari selatan Mexico City di pinggir kampung Tepoztlan, Morelos; tempat kelahiran Quetzalcoatl the Plumed Serpent dan rumah 'Tepozteco Nation'.
  • Tubo Hotel mempunyai 20 bilik seperti paip yang telah dipasang di tempat yang mudah, tanpa mementingkan konsep geometri dan simetri.  
  • Pembinaan hotel itu mengambil masa hanya tiga bulan.

Lagi gambar-gambar menarik: 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

sumber: http://fun.just4smile.com/

Comments

  1. menarik... tapi selesa ke? pastu, toilet dier kat maner?

    ReplyDelete
  2. kreatif gila.. bole berdiri ka dalam tu ?? nak tukar baju macam mana la kan ?? hehe

    ReplyDelete
  3. kreatif btol..klau wat kt Malaysia bagus gak..untuk yg xda bajet tgl kt hotel..hehe

    ReplyDelete
  4. Kalau kat Malaysia ni mana nk dpt concrete drain tube ni? Berapa harga seinit ya?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.