Skip to main content

Lelaki Separuh Badan Yang Menakjubkan





Lelaki bernama Peng Shuilin ini telah kehilangan separuh daripada badannya setelah dipotong selepas berlanggar dengan sebuah trak. Tetapi dia tidak pernah berputus asa! Proses pemulihan yang  beliau jalani telah mengkagumkan para pakar bedah selepas hampir dua tahun menjalani satu siri pembedahan. 


Naib presiden hospital di mana ini lelaki China berusia 37 tahun telah dirawat berkata: "Dia amat mengagumkan dan satu-satunya orang di dunia untuk terus hidup setelah sekian banyak daripada badannya dipotong." Dia menjalani kehidupan dengan baik sekarang dan telah membuka sebuah pasaraya murah sendiri - yang dipanggil 'Pasaraya Separuh Manusia Separuh Harga'. Itu luar biasa. Nampaknya tiada apa yang boleh membawanya ke bawah ...

 
 
 

source: http://pho2addicted.blogspot.com

Comments

  1. camne dia berak ngn kencing..??hehehe

    ReplyDelete
  2. huuuuuuu..org ni kuat semanagt nk hidup w/pon camni tp y sempurna xde akal selamber je nk bunuh diri la pe la~

    ReplyDelete
  3. bersyukur nye aku kerana masih sempurna..
    Alhamdulillah...

    ReplyDelete
  4. sungguh inspiratif sekali dia kuat dalam menghadapi cobaan yang di berikan kepadanya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.