Skip to main content

10 Cara Menjadikan Serangga Sebagai Makanan Yang Lazat





Budaya memakan serangga adalah budaya yang biasa bagi penduduk di beberapa bahagian di dunia ini seperti di Amerika Selatan, benua Afrika, Asia Selatan dan Asia Tengah serta di Australia dan juga di New Zealand. 

Lebih daripada 1000 jenis serangga diketahui boleh dimakan dan dikonsumkan di sekitar 80 peratus negara-negara di dunia ini. Walaubagaimanapun, di sesetengah tempat, memakan serangga dianggap sebagai sesuatu yang taboo dan bukan kebiasaan.

Sama ada anda menyukai serangga yang digoreng atau dibakar, ianya terdapat pelbagai cara untuk anda menikmati serangga. Persoalannya, yang mana satu pilihan anda?



Serangga Bersalut Coklat


 Dihidangkan bersama nasi


Masak Sup (Sup Lipas!)


 Jadikan biskut


 Bug-food Pizza


 Lollipop (kala jengkeng!)


 Tortilla berinti serangga


 Satay!


 Goreng dengan planta


 Dihidangkan bersama mixed-salad


Again, yang mana satu pilihan anda? 
hahahaha!


sumber: http://www.coolpicturegallery.us

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.