Skip to main content

Rumah Terkecil Seluas 46 Meter Persegi Yang Super Cool




Siapa kata anda tidak boleh hidup selesa di ruang yang sempit? Kini, dengan ruang sekecil 46 meter persegi (kira-kira 500 kaki persegi) anda mampu hidup selesa bagaikan suasana di sebuah kondo mewah!


Info Ringkas:
  • Projek ini yang diberi nama East Village Studio ini direka oleh sebuah firma arkitek,  Jordan Parnass Digital Architecture (JDPA) berpangkalan di New York. 
  • Berkeluasan hanya 46 meter persegi, setiap inci ruang di rumah ini direka secara terperinci dengan dengan kaedah memaksimumkan ruang untuk mewujudkan fungsi kediaman dan ruang bekerja sekaligus.
  • Melalui kaedah itu, ruang simpanan dan rak direka secara terperinci sehingga mampu untuk memaksimumkan ruang lantai. 
  • Dengan ruang sekecil itu, anda mampu mendapat 2 pakej dalam 1 ; iaitu rumah dan pejabat sekaligus dalam 1 unit. Malah ia turut lengkap dengan sebuah ruang tamu yang luas, ruang pejabat, bilik tidur yang unik, sebuah dapur moden,  bilik air dan tentunya ruang simpanan yang luas. 

 Lagi gambar-gambar menarik:

 
 
 
 
 
 
 

sumber: http://www.jesad.com, http://twistedsifter.com, http://theberry.com, http://www.treehugger.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.