Skip to main content

10 Atlet Terkaya di Dunia Pada 2010




Ranking 10 Atlet Terkaya di Dunia ini adalah versi majalah Times. Atlet-atlet ini dinilai berdasarkan pendapatan mereka sebagai atlet dan juga endorsement mereka dengan jenama-jenama terkenal.


10. Alex Rodriguez
Sukan: Besbol
Pendapatan: RM 82.5 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: Nike, Adidas, Coca-Cola



9. Dale Earnhardt Jr.
Sukan: Pelumba NASCAR
Pendapatan: RM 102 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: Sony, Wrangler Jeans, Adidas



8. Valentino Rossi
Sukan: Pelumba MotoGP
Pendapatan: RM 105 Juta
Asal: Itali
Endorsement: pelbagai



7. Fernando Alonso
Sukan: Pelumba F1
Pendapatan: RM 120 Juta
Asal: Sepanyol
Endorsement: pelbagai



6. Manny Pacquiao
Sukan: Tinju
Pendapatan: RM 120 Juta
Asal: Filipina
Endorsement: Nike, McDonalds, San Miguel Beer



5. Phil Mickelson
Sukan: Golf
Pendapatan: RM 120 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: Callaway, Rolex



4. LeBron James
Sukan: Bola Keranjang NBA
Pendapatan: RM 120 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: McDonalds, Nike, Coca Cola



3. David Beckham
Sukan: Bola Sepak
Pendapatan: RM 126 Juta
Asal: United Kingdom
Endorsement: Gillete, Pepsi, Adidas, Vodafone



2. Kobe Bryant
Sukan: Bola Keranjang NBA
Pendapatan: RM 135 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: Vitamin Water, Coca-Cola, Nike



 1. Tiger Woods

Sukan: Golf
Pendapatan: RM 330 Juta
Asal: Amerika Syarikat
Endorsement: Gillete, Nike, Buick


sumber: http://www.mensweekly.co.uk


Comments

  1. wow...
    kalo amek sejuta kat dy owg ni pun mesti xprsn arn..
    coz wet dy owg x luak...
    hihi

    ReplyDelete
  2. @ijam ismail yeke..ada gak org kata, org kaya ni kebanyakannya kedekut..berkira..kalu hilang sikit mesti perasan..hehe

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.