Skip to main content

Pasukan Bola Sepak Ayam

Kerana minat terhadap sukan bola sepak, seorang wanita di China mengambil keputusan untuk melatih beberapa ekor ayam untuk menjadi pemain bola sepak professional. 


Fakta ringkas:
  • Zhang Lijun, merupakan pemilik kepada ayam-ayam ini adalah seorang penggemar tegar sukan bola sepak. Minatnya itu kemudiannya disalurkan kepada ayam-ayam peliharaannya.
  • Ayam-ayam ini dilatih di sekitar kawasan rumahnya. Hanya dalam tempoh 3 tahun, ayam-ayam ini sudah berjaya menjadi pemain bola sepak professional.
  • Zang Lijun selalu membawa pasukan ini untuk mengadakan pertunjukan di bandar-bandar besar di China dan berjaya menarik perhatian orang ramai setiap kali persembahan diadakan. 
  • Dalam pertunjukan itu, ayam,-ayam itu akan bermain bola, manakala Zang Lijun sendiri menjadi pengadil perlawanan,


Comments

  1. lpas ni xde lagi pertandingan sabung ayam..ganti ngn 'ciken soccer' plak..heheh..

    ReplyDelete
  2. cdangan yg bagus. leh msuk super strikers haha

    ReplyDelete
  3. wah style la ayam ni..nape takde kat Malaysia

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.