Skip to main content

[Gambar]- Atlit Wanita Iran di Sukan Asia 2010


Siapa kata menutup aurat menghalang wanita daripada bersukan?
Di Iran, segalanya mungkin bagi wanita di sana..



Nota ringkas:
  • Iran memenangi keseluruhan 59 pingat (20 emas, 14 perak dan 25 gangsa) di Guangzhou, China dan menduduki tempat ke-4 keseluruhan di belakang China, Korea Selatan dan Jepun.
  • Atlet wanita Iran mengutip pingat dalam acara wushu, menembak, taekwondo, kabaddi, karate, dan mendayung.
Lagi gambar-gambar menarik:






















sumber: http://www.aforadio.com, http://tehranifaisal.blogspot.com, http://www.mywire.com, http://www.rferl.org, http://www.iraniancorner.net

Comments

  1. sape kata mnutup aurat nie mmbataskan kita untuk bersukan atau berbuat ape2???

    ReplyDelete
  2. so takde istilah aku pakai tudung aku tak elh nak bersukan... tul x?

    ReplyDelete
  3. memang x penah wujud pun istilah tu, only us create the barrier

    ReplyDelete
  4. kan bagus kalu atlet2 msia pun mcm ni..

    ReplyDelete
  5. tiada halangan kan?????????? ni kwn2 aku kalo bersukan sume bukak tudung ( terutama bdk bola jaring)

    ReplyDelete
  6. aku paling suka gambar yang last tu... terbaek woo...hehehe

    ReplyDelete
  7. ape pn benda yang kita nak buat,semua bermula dengan niat..kalau niat kita da salah,maka akan terjadi lah terdedahnya aurat.

    ReplyDelete
  8. Islam itu indah...hanya minda kita yang mungkin tertutup... Allah lebih mengetahui ciptaanNya

    ReplyDelete
  9. dorang memang hebat. bertudung pun still bole bersemangat utk menang. tudung bukan penghalang utk melakukan sesuatu.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.