Skip to main content

Imej Pasir Yg Diperbesar 110x

Seorang ahli geologi, Gary Greenberg telah melakukan kajian mendalam terhadap pasir yang dikumpulnya dari serata dunia dan hasilnya sangatlah menakjubkan. Berikut adalah gambar-gambar butiran kecil pasir yang diperbesarkan menggunakan Mikroskop Edge 3D (pembesaran 110x)




Lagi Gambar-Gambar Menarik:











Comments

  1. kuasa Allah memang tiada tandingan. Dia menciptakan segalanya indah.. walaupun ada cacat cela, ia tetap cantik sebenarnya.. ;D

    ReplyDelete
  2. setuju dgn black rose...subhanallah

    ReplyDelete
  3. ermmmm cantik.... tu sebb pasir tu halus, kalo besar tentu tak sempat nk tgk kan...

    ReplyDelete
  4. betul tu zaidsign, cantik sangat imej tu

    ReplyDelete
  5. subhanalaah. banyak sungguh rahsia alam yg belum kita ketahui.

    ReplyDelete
  6. sungguh indah ciptaan Tuhan,, hatta sebutir pasir pun didalam ketentuan Allah, sedangkan kita tak pernih ingin memikirkannya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.