Skip to main content

Imej Pasir Yg Diperbesar 110x

Seorang ahli geologi, Gary Greenberg telah melakukan kajian mendalam terhadap pasir yang dikumpulnya dari serata dunia dan hasilnya sangatlah menakjubkan. Berikut adalah gambar-gambar butiran kecil pasir yang diperbesarkan menggunakan Mikroskop Edge 3D (pembesaran 110x)




Lagi Gambar-Gambar Menarik:











Comments

  1. kuasa Allah memang tiada tandingan. Dia menciptakan segalanya indah.. walaupun ada cacat cela, ia tetap cantik sebenarnya.. ;D

    ReplyDelete
  2. setuju dgn black rose...subhanallah

    ReplyDelete
  3. Allah Maha Genius....subhanAllah

    ReplyDelete
  4. ermmmm cantik.... tu sebb pasir tu halus, kalo besar tentu tak sempat nk tgk kan...

    ReplyDelete
  5. betul tu zaidsign, cantik sangat imej tu

    ReplyDelete
  6. subhanalaah. banyak sungguh rahsia alam yg belum kita ketahui.

    ReplyDelete
  7. sungguh indah ciptaan Tuhan,, hatta sebutir pasir pun didalam ketentuan Allah, sedangkan kita tak pernih ingin memikirkannya

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.