Skip to main content

12 Pembuat Kuih Bulan Yang Mendapat Sijil Halal


Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) mengeluarkan sijil halal kepada 12 syarikat pengeluar kuih bulan yang produknya boleh dimakan oleh masyarakat Islam.

Syarikat yang mendapat pengesahan halal tersebut ialah:
  1. HYT Food Industries Sdn. Bhd.
  2. Leong Yin Pastry Sdn. Bhd.
  3. Sakura Food Manufacturing (M) Sdn. Bhd.
  4. TT Food Manufacturing Sdn. Bhd.;
  5. The Baker’s Cottage Sdn. Bhd.
  6. LB (Lian Bee) Confectionery Sdn. Bhd.
  7. KLT Food Industries Sdn. Bhd.
  8. King’s Confectionery Sdn. Bhd.
  9. Tanjung Omega Sdn. Bhd.
  10. Tuan Sanawi Tuan Ngah Sdn. Bhd.
  11. Ayamas Food Corporation Sdn. Bhd. 
  12. Bake Station Sdn. Bhd.

 "Sekiranya kuih bulan tersebut ada tertera sijil halal Jakim, ia boleh dimakan dan dibeli justeru umat Islam tidak perlu ragu-ragu untuk makan kuih bulan yang tertera Sijil Halal Jakim,”kata Ketua Penolong Pengarah Cawangan Pengeluaran Sijil dan Logo Halal Jakim, Abdul Hamid Mohamed Salleh.

So lepas ni, bolehlah aku mamam kuih bulan tanpa ragu-ragu.

Tak tahu pula Ayamas pun ada jual kuih bulan. So, jom try!

sumber: kosmo


Comments

  1. kueh bulan!!!!! sy cari smlman tak jumpe kat k.trgnu, huhuhu

    ReplyDelete
  2. cari kt carrefor ke, giant atau tesco..byk je jual

    ReplyDelete
  3. "sblom ni aqu ngok jew kueh buln tu..xtpk nk mkn lk..tp ble tw ad yg hll n ley dmkn..why not aqu try cbe..hehe..cdp kew..??asenye ad x cm kueh bahulu..huhu..

    ReplyDelete
  4. teringin nak ngap...nmpk cm codap jeee...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.