Skip to main content

Pulau Ambergris Caye, Diiktiraf Pulau Tercantik di Dunia 2013





Pulau terbesar negara Belize, Ambergris Caye mengungguli senarai 10 pulau tercantik di dunia dalam satu kaji selidik yang disiarkan semalam. Pulau tersebut menjadi destinasi popular penyelam skuba dari seluruh dunia.
 

Terletak di barat Lautan Carribean, Ambergris Caye yang mempunyai terumbu karang kedua terbesar di dunia selepas Terumbu Karang Besar di Australia.

"Ambergris Caye memiliki pelbagai tarikan seperti gua batu kapur, jeram dan hutan tropikal,” kata jurucakap TripAdvisor, Emma Shaw.
  






Pulau St. John yang turut terletak di Lautan Carribean berada di tempat kedua.

 Pulau St. John


Tempat ketiga menjadi milik Bora Bora yang terletak dalam Kepulauan Polinesia Perancis di Lautan Pasifik.


 Bora Bora

Kaji selidik secara dalam talian itu dilakukan oleh laman web pelancongan TripAdvisor.

sumber: kosmo





Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.