Skip to main content

Menakjubkan, Lukisan Yang Menyerupai Foto Oleh Roberto Bernardi





Percayakah anda, gambar-gambar di bawah ini sebenarnya adalah lukisan-lukisan yang dilukis dengan cat minyak di atas kanvas? Sukar nak percaya? Tetapi anda harus percaya!



Roberto Bernardi, pelukis yang berasal dari Itali ini memiliki bakat luar biasa untuk membuat lukisan still life yang menyerupai seperti foto yang dirakam oleh kamera beresolusi tinggi (hyperrealistic).




Lelaki yang lahir pada tahun 1974 ini memulai karya pertamanya pada tahun 1980. Pada tahun 1993 dia berpindah ke Rome dan menyertai salah satu pasukan yang bekerja untuk memperbaiki gereja San Frencesco Ripa a.

Setelah mempelajari seni lukis landscape dan portrait, dia kemudiannya memutuskan untuk mempelajari seni lukis hyperrealism. Pameran tunggal pertamanya dimulai pada tahun 1994 dan karya-karyanya telah dipamerkan ke pelbagai penjuru dunia.


Lagi hasil karya Roberto Bernardi:






 sumber: http://www.robertobernardi.com

Comments

  1. ini benar2 lukisan yang dibuat dari cat dan kanvas atau ada unsur editing foto, keren sekali....

    ReplyDelete
  2. Foto kali nih, trlalu indah bila di lukiskan

    ReplyDelete
  3. sangat menakjubkan...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.