Skip to main content

Senarai Manusia Terkaya di Dunia Pada Zaman Dahulu Kala





1. John D. Rockefeller


























• Umur semasa pendapatan tertinggi: 74
• Umur ketika meninggal: 97 (died May 23, 1937)
• Kekayaan Bersih: ▬ 329.9 Billion $USD
• Negara Asal: United States
• Sumber Kekayaan: Standard Oil
• Other Achievements: First Billionaire (Globally-USD) and The Rockefeller Foundation



2. Andrew Carnegie


























• Umur semasa pendapatan tertinggi: 68
• Umur  ketika meninggal: 83 (died August 11, 1919)
• Kekayaan Bersih: ▬ 309.2 Billion $USD
• Negara Asal: Scotland, kemudian berpindah ke United States
• Perusahaan: U.S. Steel



3. Tsar Nicholas II of Russia (Nikolai Alexandrovich Romanov)



• Umur semasa pendapatan tertinggi: 50
• Umur ketika meninggal: 50 (died July 17, 1918)
• Kekayaan Bersih: ▬ 290.7 Billion $USD
• Negara Asal: Empire of Russia
• Perusahaan: Monarchy – the Caesar (Emperor) and Autocrat of the Russian Empire (from the House of Romanov).



4. William Henry Vanderbilt


























• Umur semasa pendapatan tertinggi: 64
• Umur  ketika meninggal: 64 (died December 8, 1885)
• Kekayaan Bersih: ▬ 240.0 Billion $USD
• Negara Asal: United States
• Perusahaan: Chicago, Burlington and Quincy Railroad and other railway companies.



5. Osman Ali Khan, Asaf Jah VII


























• Umur semasa pendapatan tertinggi: 50
• Umur  ketika meninggal: 80 (died February 24, 1967)
• Kekayaan Bersih: ▬ 225.1 Billion $USD
• Negara Asal: Hyderabad, India
• Perusahaan: Monarchy – Nizam of Hyderabad


 sumber: http://www.didunia.net

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.