Skip to main content

Ranking 7 Stesen Radio Terbaik di Malaysia





Berikut ini kedudukan tujuh terbaik jumlah pendengar stesen radio bagi pengukuran yang dibuat agensi kaji selidik Nielsen bagi separuh tahun kedua 2012.

1. Era FM – 4.48 juta
2. Sinar FM – 4.22 juta
3. THR (gabungan siaran Raaga & Gegar) – 3.63 juta
4. Hot FM – 3.43 juta
5. Suria FM – 2.54 juta
6. MY FM – 2.2 juta
7. Hitz FM – 1.7 juta


Stesen radio Era FM berjaya mengekalkan kedudukannya seperti tahun lalu apabila menjadi stesen radio paling berpengaruh dengan meraih 4.48 juta pendengar.

Astro Radio dalam satu kenyataan yang dikeluarkan di sini lewat petang Isnin berkata, kumpulan radio itu juga berjaya meraih kedudukan tiga terbaik dalam pengukuran pendengar radio yang dibuat Nielsen bagi separuh tahun kedua tahun ini.

Kenyataan itu turut menyebut stesen radio Sinar FM menduduki tempat kedua dengan 4.22 juta pendengar manakala THR yang menggabungkan Raaga dan Gegar mendapat tempat ketiga dengan 3.63 juta pendengar.

Stesen radio milik Media Prima Berhad iaitu Hot FM pula kekal di tempat keempat seperti pengukuran sebelum ini dengan meraih 3.43 juta orang sementara Suria FM milik Star Media Group berada pada kedudukan kelima dengan jumlah pendengar 2.54 juta.

Dua stesen bukan berbahasa Malaysia milik Astro mampu meraih populariti tinggi berbanding stesen lain apabila saluran berbahasa Mandarin iaitu My FM menduduki tempat keenam dengan 2.2 juta pendengar manakala stesen berbahasa Inggeris, Hitz FM di tempat ketujuh dengan 1.7 juta pendengar.

Astro Radio berkata, kejayaan itu membuktikan kerja keras stesen radio itu dalam mempamerkan mutu persembahan berbeza agar ia berjaya menambat hati pendengar setiap saluran radio yang diperkenalkan.


 p/s: Encik Billy peminat Suria FM dan paling tak suka Era FM..hehe :p

sumber: mstar

Comments

  1. Oh selama ni igtkn era da lama jatuh..sinar yg 1st..? huhu da lama xlayan yg lain..layan ikim.fm jom ;) byk ilmu yg bermanfaat blh dpt dr stu..iAllah

    ReplyDelete
  2. saya pu xsuka era fm... asyik lagu sama je... boring...

    ReplyDelete
  3. X suka ERA ye sudah...btw era no. 1....hahaha,,ko ckp lebih2 pun wasting..hahak...bo....rink....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.