Skip to main content

(GAMBAR) Manusia Bersayap Ditemui, Menggemparkan Dunia Maya






Tidak lama dulu, dunia maya di Guangzhou (China) digemparkan dengan tersebarnya gambar manusia bersayap yang ditemui di daerah tersebut. Menurut berita yang tersebar, manusia bersayap itu sudah dalam keadaan tidak bernyawa ketika ditemui. Cerita tentang foto tersebut menimbulkan pelbagai spekulasi tentang penemuan jasad misteri ini yang digambarkan sebagai wanita tua dengan pakaian serba putih dengan sayap yang sudah tidak berbulu. Tanggapan paling banyak mengatakan manusia bersayap tersebut adalah malaikat yang jatuh dari langit.
 

Perkara yang mengejutkan ini menyebabkan 2 orang mahasiswa menyelidiki kebenaran gambar yang menjadi bualan para pengguna Internet. Dari kajian yang dilakukan, mereka membuat kesimpulan bahawa gambar-gambar ini dibuat dengan menggunakan teknik manipulasi foto (photoshop) tahap tertinggi. Kesalahan dalam gambar-gambar ini adalah sayap wanita tua yang disebut-sebut sebagai malaikat yang jatuh dari langit ini ternyata hanya “SAYAP AYAM”








sumber: http://realifact.blogspot.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.