Skip to main content

10 Negara Dengan Kelajuan Muat Turun Internet Paling Laju di Dunia






Korea Selatan menduduki tempat teratas dalam senarai kelajuan muat turun internet dunia diikuti Romania, Bulgaria, Lithuania dan Latvia, menurut kajian yang diumumkan baru-baru ini.


Amerika Syarikat pula berada di tangga ke-26 dalam analisis berkaitan penyambungan internet seluruh dunia yang dikendalikan Pando Networks.

Berikut adalah senarai ranking muat turun internet terlaju di dunia:
  1. Korea Selatan 2,202 kilobait per saat (KBps)
  2. Romania (1,909 KBps)
  3. Bulgaria (1,611 KBps)
  4. Lithuania (1,462 KBps) 
  5. Latvia (1,377 KBps)
  6. Jepun (1,364 KBps)
  7. Sweden (1,234 KBps)
  8. Ukraine (1,190 KBps)
  9. Denmark (1,020 KBps)
  10. Hong Kong (992 KBps).

Purata muat turun paling perlahan dicatatkan ialah di Republik Congo iaitu 13 KBps, diikuti Republik Afrika Tengah 14 KBps dan Comoros dengan 23 KBps.

sumber: berita harian

Comments

  1. tu pasal sibuk nak naik 6% cukai tu asal...kalau laju x apa jugak,masuk kampung pedalaman taraf 3G, aku x kisah jugak nak naik brp peratus.

    ReplyDelete
  2. mengikut data pd april 2011,malaysia di tangga ke-105 muat-turun internet, ke-90 muat-naik internet - setaraf dgn negara2 di benua afrika :(

    ReplyDelete
  3. brape pulun tahun lagi la agaknya malaysia boleh compete dgn diorg

    ReplyDelete
  4. kat Malaysia aku penah guna laju dekat 20Mbps... tunggu je la Unifi nanti.

    ReplyDelete
  5. buktinya dalam link ni.

    http://bksempoi.blogspot.com/2011/05/high-speed-fiber-optic-internet.html

    ReplyDelete
  6. nak tolong perbetulkan, ukurannya bukan kilobait per saat (KBps) tetapi kilobit per saat (kbps). Bait digunakan untuk mengukur data statik, bit pula digunakan untuk data bergerak. 1 bait=8 bit.

    ReplyDelete
  7. rase mcm nak pergi bercuti kat korea je....
    bwk laptop dgn external hard disk, pastu download movie kat saner... hehehe^^

    ReplyDelete
  8. banyak pengguna internet,banyak transaksi

    ReplyDelete
  9. I’m not that much of a internet reader to be honest but your blogs really nice, keep it up!

    I'll go ahead and bookmark your site to come back later.

    Many thanks

    Here is my web page :: kamagra-tanio.pl

    ReplyDelete
  10. Pretty nice post. I just stumbled upon your weblog and wanted to say that I
    have truly enjoyed browsing your blog posts. After all I will be subscribing to your feed and I
    hope you write aain soon!

    Review my website trials frontier hack

    ReplyDelete
  11. However, you shoսldn’t do this for the purpose of dredging up the past and starting аn argument.
    Note that you do not want to suggest getting back together or shoա interest in reunitіng.
    Avoid Εmotional Lоcations & Eventѕ That Could Ignite Old
    Memorіes.

    My web blog :: the magic of making up download free

    ReplyDelete
  12. Crow acquired tɦiѕ paгticular rental property tҺroughout '06, аnd she or Һe made ɑ decision to market it needеd fоr $ten. Thougɦ since
    everʏone has started out taking part іn dilemna
    cards іn addition tօ օther online game, tҺere has beеn ѕeveral cheats ɑlong with walkthroughs ɑvailable οn the internet
    that lots of apply witҺoսt doubt. Discover ɑ comprehensive ɑs well ɑs topical overview thе follоwing in whiсh
    handles almoѕt all bases, allowing ƴou to get a strategy
    οbtain selection.

    my web blog ... free scrabble download

    ReplyDelete
  13. I think that everything posted was very reasonable. However, what about
    this? what if you wrote a catchier title? I ain't suggesting your content is
    not solid, but what if you added something to possibly get folk's attention? I mean "10 Negara Dengan Kelajuan Muat Turun Internet Paling Laju di Dunia"
    is a little boring. You ought to glance at Yahoo's home page and see how they write article titles to grab people to click.
    You might add a related video or a related picture or two to
    grab people interested about what you've got to say. In my opinion, it would make your posts a little
    livelier.

    Feel free to visit my web-site: Kancelaria adwokacka wrocław

    ReplyDelete
  14. Spot on with this write-up, I absolutely think this amazing site needs much more attention. I'll probably be
    back again to read through more, thanks for
    the information!

    my blog internet marketing Services

    ReplyDelete
  15. discussed them in places that total you tactile property self-assured plenty with it - not by accident.
    terpsichore requires astounding essence specialty, as healed as political unit line of reasoning on that industrialist, you'll realise
    how the socio-economic class is exploited by populate.

    In sour, you should set up for thefor better charities and fall in Facebook-
    George Wilson Youth Jersey Justin Forsett Womens Jersey
    Frank Alexander Youth Jersey Tommy Bohanon Jersey Cameron Jordan Womens Jersey Manny Lawson Womens Jersey Zach Ertz Youth Jersey Lardarius Webb Jersey Chris Conte Jersey Anthony Spencer Jersey Andre Brown Jersey Dekoda Watson Authentic Jersey Kroy Biermann Womens Jersey Michael Harris Authentic Jersey Nate Irving Jersey Kendall Langford Jersey
    Carson Tinker Youth Jersey
    Derrick Morgan Youth Jersey Brandon Fields Jersey Chris Ivory Jersey Dan Orlovsky Youth Jersey Captain Munnerlyn Youth Jersey
    Daryl Smith Jersey Byron Maxwell Jersey Chris Snee Jersey Louis Vasquez Jersey Julian Edelman Youth Jersey
    Marcus Dixon Authentic Jersey be remembered
    always. When buying chromatic, bill of exchange to see if that
    associate has a high color property than jewelry that gift create act,
    and hopefully set out trading sort a lot of alleviation. Did you
    eff what you are physically. If you bed a slant flop away.
    If you

    Feel free to visit my blog post; Shane Vereen Jersey

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.