Skip to main content

Menu Pelik: Sedapnya Anak Ayam Goreng!!


Macam sedap je anak ayam goreng dalam gambar kat atas ni. Ada yang teringin ke? Hehe...kalau anda teringin, simpan sajalah keinginan anda tu, sebab makanan ni tak halal dimakan! Apatah lagi ia tidak dijual di Malaysia, sebaliknya di Filipina.

Ingin tahu fakta ringkas pasal makanan pelik ni? Sila-silalah membaca artikel ni dengan sepenuhnya.




Fakta Ringkas:
  • Merupakan salah satu makanan popular yang dijual di sebuah pasar di Manila, Filipina
  • Ayam-ayam yang digunakan merupakan anak-anak ayam jantan yang direject dari industri penternakan ayam di sana. Ini kerana hanya ayam betina yang diperlukan untuk menghasilkan telur.
  • Anak-anak ayam jantan ini dibunuh sejak dari hari pertama mereka menetas lagi.
  • Untuk tidak merugikan, ia kemudiannya dijual pula ke pasar-pasar utama di Manila
  • Cara penyediaan anak ayam goreng ini amat mudah. Hanya paruh dan usus yang dibuang sebelum ianya digoreng dengan mentega. Tulang-temulang ayam ini tidak dibuang kerana masih lembut dan enak dimakan sekaligus bersama isi ayam.
Lagi gambar-gambar menarik:






sumber: http://all-mistery.blogspot.com

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktor yang agak dominan dalam menentukan saiz zakar normal adalah faktor genetik. Ini adalah satu faktor penting yang mesti berbeza dari setiap bangsa, keturunan, dan negara secara keseluruhannya.  

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.