Skip to main content

Lihat Gambar2 Ini Dan Anda Tahu Apa Itu Erti Bersyukur

Sungguh saya kagum dengan ketabahan kanak-kanak ini. Betapa cerianya wajah dia, walaupun kehilangan kedua-dua anggota kakinya, namun tidak langsung kelihatan raut mengeluh pada wajahnya.


Dan bagi kita yang serba serbi lengkap ini pula sering mengeluh kerana ketikpuasan kita ketika ini, mungkin kita kecewa kerana apa yang kita harapkan tidak seperti kenyataan yang kita terima. Kadangkala ketidakpuasan kita seringkali menjadikan kita tidak bersemangat, lesu dalam bekerja, tidak produktif, malah yang paling teruk menjadikan kita berburuk sangka kepada Allah Swt dan mengingkari perintah-Nya.

Sungguh kita termasuk dalam golongan orang yang tidak bersyukur!










"Dan sesungguhnya telah Kami berikan hikmah kepada Lukman, yaitu: “Bersyukurlah kepada Allah. Dan barang siapa yang bersyukur (kepada Allah), maka sesungguhnya ia bersyukur untuk dirinya sendiri; dan barang siapa yang tidak bersyukur, maka sesungguhnya Allah Maha Kaya lagi Maha Terpuji”.

sumber: ruanghati.com
 

Comments

  1. tabah je budak ni kan...senyum je..........seyes aku bersyukur T___T

    ReplyDelete
  2. gunakan kaki anda untuk beribadah kepada ALLAH !
    sesungguhnya saya amat bersyukur kepada ALLAH kerana menjadikan saya sempurna ! AMIN

    ReplyDelete
  3. tunduk merenung diri yg kerdil..
    syukur alhamdulillah atas kurniaan ALLAH

    ReplyDelete
  4. sedih sgt tengok.
    kecik2 da kene ujian berat da.
    T__T

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.