Skip to main content

Jumlah Penduduk Malaysia Kini Hampir 28 Juta Orang

Jumlah penduduk lelaki melebihi jumlah penduduk wanita!
Fakta Ringkas:
  • Malaysia kini mempunyai 27,565,821 penduduk dengan lelaki melebihi wanita pada nisbah 105:100.
  • Statistik itu berdasarkan laporan kiraan permulaan Banci Penduduk dan Perumahan Malaysia 2010. 
  • Penduduk lelaki kini adalah 14,112,667 orang dan wanita 13,453,154 orang. (Hmm, betulke ni? Bukanka pmpuan lebih ramai dari lelaki?)
  • Purata kadar pertumbuhan penduduk tahunan dalam tempoh 2000 hingga 2010 ialah 2.17 peratus, menurun berbanding 2.60 peratus dari 1991 hingga 2000.
  • Kerajaan mempunyai target untuk mencapai jumlah 70 juta penduduk menjelang 2020.

    Comments

    1. ke mana peginye lelaki yg ramai tu ye..??

      ReplyDelete
    2. mungkin mereka sibuk di tempat lain?

      ReplyDelete
    3. kalau 70 juta...........malaysia dah mcm sardin...............

      ReplyDelete
    4. inilah kebodohan malaysia nie nak sampai target 70 juta thn 2020.. ingat negara kita nie besar sangat ke nak simpan rakyat begitu ramai lain la klu negara besar mcm negara tembok besar china.. 1 lgi, nak capai 70 juta rakyat mmg diluar jangkaan. Melainkan klu mereka(setan2) memberi kerakayatan songsang kpd PATI spt yg berlaku di sabah.. So lps nie ramailah mat indon,mat bangla,filipina, india,arab,negro dll jdi warganegara.. "SYABAS MALAYSIA" dgn kebodohan anda bagaimana hendak menempatkan mereka2 nie..

      ReplyDelete

    Post a Comment

    Popular posts from this blog

    15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

    Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

    Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

    BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

    Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

    Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.