Skip to main content

Bila Orang Kaya Meninggal

Beginilah jadinya bila seorang yang kaya (di Amerika Selatan) meninggal dunia. Semua benda yang melambangkan kekayaannya kalu boleh nak dibawa masuk ke dalam kubur.




Apa? Ingat benda-benda tu semua berguna ke time dekat kubur nanti?


Sumber: AP

Comments

  1. mak haih~ mewahnye kubur.. sabor jek la~

    ReplyDelete
  2. belum pasti enak kat kubur kalau x amal..

    ReplyDelete
  3. ya...bukan harta kekayaan yg menjadi ukuran di dunia sana. ttp sebanyak mana amalan yang dilakukan

    ReplyDelete
  4. waaahhh..mewah ya amat ngko..hambik satu das kena lepuk dek mungkar nakir tengok apa rasa..

    ReplyDelete
  5. ni kepercayaan msing2...
    kalo org islam buat mcm ni nk kene lempang le gamaknye..

    ReplyDelete
  6. kalau raja mereka yang meninggal, agaknya macam mana?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.