Skip to main content

20 Kelab Bola Sepak Terkaya di Dunia 2010

Berdasarkan senarai Forbes, berikut adalah top 20 richest football club pada 2010:

1. Manchester United - $1.84 billion (RM5.89 billion)













2. Real Madrid - $1.32 billion ( RM 4.22 billion)












3. Arsenal - $1.18 billion ( RM3.78 billion)













4. Barcelo
na - $1 billion (RM 3.2 billion)














Yang lain-lain adalah:

NAMA KELAB NILAI KEKAYAAN
5. Bayern Munich $990 million
6. Liverpool $822 million
7. AC Milan $800 million
8. Juventus $656 million
9. Chelsea $646 million
10. Inter Milan $413 million
11. Schalke 04 $384 million
12. Tottenham Hotspur $372 million
13. Olympique Lyonnais $333 million
14. Hamburg SV $329 million
15. AS Roma $308 million
16. Werder Bremen $274 million
17. Olympique Marseille $262 million
18. Borussia Dortmund $261 million
19. Manchester Ctty $258 million
20. Newcastle United $198 million

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.