Skip to main content

Zedonk hasil kacukan zebra, keldai


Seekor haiwan dikenali sebagai zedonk, hasil kacukan zebra jantan dan keldai betina yang dilahirkan kira-kira seminggu lalu berjaya menarik perhatian ramai di Pusat Pemeliharaan Hidupan liar Chestatee, di sini.

Anak zebra itu mempunyai jalur-jalur hitam yang jelas kelihatan pada bahagian kaki dan mukanya.

Pengasas dan pengurus besar pusat pemeliharaan itu, C.W. Wathen berkata, anak zebra itu mempunyai naluri yang cenderung kepada zebra dan lebih suka duduk daripada berbaring, seolah-olah berwaspada dengan musuh.

Kebiasaannya keldai dan zebra tidak mengawan, namun kelahiran zedonk merupakan sesuatu yang muncul sekali-sekala.

Wathen berkata, dalam masa lebih kurang dua minggu, zedonk itu dijangka akan mula merayau di pusat pemeliharaan berkenaan bersama-sama dengan haiwan-haiwan yang lain. - AP

Comments

  1. woh...ada jugak ni. heheh. kang dia nak mengawan ngan binatang mana ye..keldai atau zebra ? hahah ! :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.