Skip to main content

Burger Terbesar di Dunia

Jika sebelum ini, saya ada membuat post tentang burger terbesar di Malaysia ( klik sini) oleh Kafe Paprika, tetapi kini tentang burger terbesar di dunia pula yang dicatatkan rekodnya di Kanada.


Ketua tukang masak Ted Reader (kanan) sedang memegang sebotol champagne untuk meraikan sebiji hamburger gergasi Toronto. Ted Reader dan pembantu-pembantunya berjaya membuat sebiji hamburger dengan seberat 590 pound (267.6 kilogram). Hamburger ini menunggu untuk disahkan Guinness World Record baru untuk hamburger paling berat di dunia.


Comments

  1. beso gila..
    sapa nak habiskan ?
    apa jadi kat burger tuh skunk ?
    ntah berapa banyak perbelanjaan depa dah kuarkan..T_T
    membazir~

    ReplyDelete
  2. itulah harga yg perlu dibayar utk mencipta rekod..
    kdg2 trfikir jugak...rekod tu utk apa sebenarnya?

    ReplyDelete
  3. selagi dorg memegang rekod tu..selagi tu mereka akan dibayar sehingga ada pemecah rekod mereka

    ReplyDelete
  4. ooo...kalo pegang rekod..ad dpt bayaran ye?

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.