Skip to main content

Bermain Ski Salji di Tengah Padang Pasir

Dubai Indoor Ski Arena

Bayangkan di sebuah bandaraya yang terletak di tengah padang pasir yang jarang sekali hujan, terdapat sebuah cerun dipenuhi salji persis pergunungan Alps yang membolehkan anda bermain salji dan ski. Malah turut ada kereta kabel yang boleh membawa anda bersiar-siar di sekelilingnya. Hebat bukan?




Fakta ringkas Dubai Ski:
  • Merupakan gelanggang ski tertutup yang terbesar di dunia
  • Berkeluasan 22500 m-sq, ia dibina di tengah-tengah padang pasir Dubai dan dipenuhi dengan salji buatan sepanjang tahun.
  • Mempunyai lima tahap kesukaran berbeza, dan mengikut sistem piawaian antarabangsa, kompleks ini diiktiraf mempunyai lurah ski yang paling mencabar di dunia dan terbukti sukar walaupun kepada peluncur terbaik.
  • Mempunyai taman salji (Snow Park) berkeluasan 3000 m-sq, dan merupakan yang terbesar di dunia.
Lagi gambar-gambar menarik Dubai Ski:










.

Comments

  1. nice..bt kt malaysia satu...hehehe

    ReplyDelete
  2. kalu tak silap kat msia akan dibuat satu kompleks mcm ni..dkt i-city shah alam.tp xtahu la betul ke x

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.

Hukum Memakan Strepsils Yang Mengandungi Alkohol

Encik Billy terkejut la jugak bila adik en Billy kata haram memakan Strepsils sebab ada alkohol. Dia kata lebih baik makan Fisherman's Friend sebab takde alkohol. En Billy terkejut dan tak percaya. Biar betul? Ya, memang betul! Kalau tengok label kat belakang pek tu memang ada tertulis perkataan alcohol.  So, Encik Billy pun puaslah menjelajah mencari bukti bendahalah Strepsils ni haram dimakan. Dan rumusannya, Strepsils ni hukumnya HARUS dimakan dan tidak berdosa. Sila baca lanjutan artikel ini di bawah jika ingin tahu dengan lebih lanjut.