Skip to main content

Rumah Hantu Terbesar dan Paling Mengerikan di Dunia





Rumah hantu yang terletak di Jepun ini telah diakui oleh Guiness Book of World  Record sebagai rumah hantu terbesar dan paling menakutkan di dunia.


Bangunan tua ini diubah menjadi rumah hantu dalam bentuk sebuah hospital. Berbeza dengan rumah hantu yang lainnya, rumah hantu ini tidak memiliki path atau direction yang sudah ditentukan. Para pengunjung diharuskan berjalan sendiri.



Info Ringkas:
  • Di dalam rumah hantu ini juga terdapat banyak pintu dan tingkap yang harus dibuka manual oleh para pengunjung. Selain penataan interior yang mengerikan, rumah hantu ini juga dipenuhi oleh para pekerja yang dihias ngeri dalam pelbagai jenis karakter hantu
  • Pengunjung boleh memasuki rumah hantu ini dalam kelompok seramai 2 atau 3 orang. Tidak hanya terlihat nyata, rumah hantu ini juga mempunyai bau menusuk untuk menambahkan rasa ngeri. 
  • Bangunan rumah hantu ini panjangnya 700m. Diperlukan sekitar 50 minit untuk berjaya keluar dari bangunan ini, itupun jika anda tidak tersesat. Tentunya, para 'hantu' juga selalu siap siaga untuk membantu anda keluar dari bangunan ini.
  • Rumah hantu ini penuh dengan lika-liku jalanan kecil di mana para pengunjung biasanya akan tersesat. Audio juga dipasang full volume yang merupakan suara teriakan hantu dan suara-suara lain yang menyeramkan. 
  • Kerana terlalu menakutkan, banyak pengunjung wanita yang terluka kerana jatuh / genggaman tangan yang terlalu kuat. 

Lagi gambar-gambar menarik:












sumber: http://sourceflame.blogspot.com

Comments

  1. ini baru rumah hantu paling seram.....patut mencoba masuk

    ReplyDelete
  2. en billy saya dah masuk rumah hantu ni. bagi saya memang seram. masa beratur tunggu giliran ramai gila perempuan menangis macam kena histeria. ada yg tergolek jatuh dari pintu exit tu. pasal sesat tu sebenarnya tak sesat pun sebab ada anak panah yg akan tolong kita ke pintu exit. bagi yg nak masuk rumah hantu ni saya nak ingatkan sila tengok lantai sahaja. kalau tengok sekeliling memang pada masa tu jugak anda akan pengsan. dengan patung hantu yg real, darah bersepah, bau yg tengik. peh memang seram la. untuk maklumat lanjut rumah hantu ni terletak kat Fuji-Q Amusement Park, daerah Yamanashi, Jepun. kat sini pun ada roller coaster yg gila punya. siapa yg buang tebiat ja yg naik. haha maklumat lanjut pasal runah hantu ni ada kat webpage link ni
    http://www.fujiq.jp/en/attraction/senritsu.html

    ReplyDelete
  3. tanda kiamat qubra
    baca juga artikel kami yg atas ini terimakasih

    ReplyDelete
  4. Greetings admin
    I like your topic, after reading your article very helpful at all and can be a source of reference
    I will wait for your next article updates
    Thank you, for sharing


    Obat Aborsi

    Jual Obat Aborsi

    Obat Penggugur Kandungan

    Obat Abosi 1 Bulan

    Obat Abosi 2 Bulan

    Obat Abosi 3 Bulan

    Obat Abosi 4 Bulan

    Obat Abosi 5 Bulan

    Obat Abosi 6 Bulan

    ReplyDelete

  5. Dammam Air Conditioners Cleaning Company Gulf Homes Company provides large numbers of technicians and engineers who are well aware of how to disassemble, install and clean all types of air conditioners, and the company is always working .

    Air conditioning installation company in Dammam

    Dammam Air Conditioners Installation Company Gulf Homes Company, for air conditioners is very important for all people, especially in the summer, we find a lot to buy, but they suffer from how not to install them, and in this case they search for a company that is specialized.

    Air conditioning maintenance company in Khobar

    ReplyDelete

  6. Air conditioners maintenance company in Al-Khobar, with the beginning of the hot summer and the extreme heat start with cleaning, maintenance and washing of all types of air conditioners, in order to operate the conditioner without crashes and to be clean and free of impurities.

    Air conditioner cleaning company in Al-Khobar

    Air conditioner cleaning company in the news Gulf Homes Company, air conditioners are very important in our lives and therefore the conditioner must be taken care of and maintained, as the air conditioner cleaning service is one of the difficult services .

    Air conditioning installation company in Khobar

    Air Conditioners Installation Company in Al-Khobar Gulf Homes Company, there is no doubt that a lot of people when the summer time nears, they buy air conditioners so that they do not feel very hot and to give them cool and fresh air..

    Air conditioning maintenance company in Qatif

    Air conditioning maintenance company in Qatif, when the summer season begins, cleaning and maintenance of air conditioners begins to prolong their life, and therefore we find an increase in the search for companies that are specialized in the maintenance of air conditioners.

    Air conditioning cleaning company in Qatif

    ReplyDelete
  7. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  8. شركة نقل اثاث بالرياض 0500091013 ارخص شركة نقل عفش – إدارة سعودية
    تتميز الشركه عن غيرها باسعارها فالشركة تقوم دائما بعمل عروض ائلوخصومات سعيا منها
    للتسهيل وتقليل التكلفه على المواطن
    كما ان الشركه تعد من ارخص شركات نقل الاثاث بالرياض مع تقديم أفضل الخدمات في نقل الاثاث
    الشركه تقدم لك خدمه نقل الاثاث التى تحتاجها وتكون خدمه شامله

    نقل اثاث بالرياض
    فك جميع انواع الاثاث واعاده تركيبه مره اخرى بالمكان الجديد
    تغليف الاثاث بالشكل السليم وباجود الخامات المستورده للحفاظ على الاثاث
    تنزيل الاثاث على ايدى متخصصين
    تخزين عفش بالرياض
    تخزين اثاث بالرياض
    نقل الاثاث عن طريق احدث سيارات نقل مغلقه ومخصصه لنقل الاثاث
    اوناش رفع الاثاث التى تحافظ على الاثاث من الخدوش والتجريحات
    اسعار شركة نقل اثاث بالرياض
    نتميز باستخدام ونش رفع الاثاث لرفع قطع الموبيليا و كافه الاغراض الى اعلى المرتفعات دون ان نلجأ الى السلم و نقدم ايضا خدمات فك و تركيب كل قطعه اثاث و كل جهاز داخل منزلك لدينا خبراء فى مجال النجاره و مجال فك و تركيب التكييفات و اعمال الكهرباء
    تقدم لكم جميع الخدمات المختلفة التي تتعلق بنقل الأثاث إلى أي مكان داخل مدينة الرياض
    كما ان الشركة تعتمد على أفضل الفنيين المدربين على أعلى درجة من الكفاءة في العمل في تخزين الاثاث
    ومدربييين على مواجهة الصعوبات والتحديات والعقوبات التي ممكن ان تواجهم اثناء عملية النقل
    فالمهنيين مدربيين ايضا على كيفية التعامل مع كافة انواع الاثاث والتعامل مع الفك والتركيب
    والتغليف والتخزين ولدى الشركة جميع انواع المعدات الضخمه والاوناش والروافع التي تتعامل مع الاماكن المرتفعه
    واالاماكن الضيقه ولدى الشركة جميع الامكانيات في التعامل مع المنازل والفنادق والشركات
    والمكاتب فالشركة لدينا تعمل على تطوير ذاتها دائما من اجل ارضاء عملائها


    نقل اثاث بالرياض
    [URL=https://elawaeil.com/%D8%B4%D8%B1%D9%83%D8%A9-%D9%86%D9%82%D9%84-%D8%A3%D8%AB%D8%A7%D8%AB-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%B1%D9%8A%D8%A7%D8%B6-%D8%B9%D9%85%D8%A7%D9%84%D8%A9-%D9%81%D9%84%D8%A8%D9%8A%D9%86%D9%8A%D8%A9/]نقل اثاث بالرياض[/URL]

    ReplyDelete
  9. This site is very complete, there are various kinds of information on this site making it easier for us to find information. Feel free to visit my web : game sbobet

    ReplyDelete
  10. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.