Skip to main content

Menu Pelik: Telur Rebus Air Kencing Kanak-Kanak




Sebuah kedai di wilayah Zhejiang, timur China menjual telur yang direbus dengan air kencing budak sekolah dan ia merupakan resipi tradisonal berusia ribuan tahun.


Chef makanan tradisonal, Lu Ming berkata, dia mahu mempromosikan semula makanan tradisional itu sehingga ke peringkat antarabangsa. Ia mungkin akan dieksport ke luar negara tidak lama lagi.


"Air kencing tersebut dikumpul daripada pelajar sekolah lelaki yang berumur 10 tahun, mereka kencing di dalam sebuah tong dan kami mengambil air itu pada setiap hari. Telur-telur itu akan direbus dalam air kencing tersebut dengan kulitnya," katanya.

Menurutnya, telur tersebut berasa sedap dan berkhasiat untuk menyembuhkan demam selain meningkatkan konsentrasi serta menghilang rasa mengantuk.



P/S: Jom baca sambungan novel komedi bersiri : I Think I Love You (Bab 5)


sumber: kosmo, http://calorielab.co, http://tehparadox.com 

Comments

  1. Confirm rasa macam telur masin sikit. Ha ha ha...

    ReplyDelete
  2. uwekk...loya tgk telur tu,,,

    ReplyDelete
  3. eee.. bapak geli giler aku tengok... kenapalah ada manusia yang seselekeh itu.. dah tu amik air kencing budak je.. nape tak amik air kencing orang2 tua.. hahaha..

    ReplyDelete
  4. telur tu pon dah berubah kaler siot...sumpah nak muntah

    ReplyDelete
  5. erk!! dia org ni dah tak de resepi yang elok sikit ke? Ada ke guna kencing budak.. eiii!! geli!!

    ReplyDelete
  6. bagus pekebendanye..
    air kencing tu kan sisa buangan..
    adoiyai diorang ni..

    ReplyDelete
  7. uweekk..nk muntah aku.

    ReplyDelete
  8. hee,,tgok pon dah geli..tambah nk suap masuk mulut..

    ReplyDelete
  9. bengong!punye banyak makanan,air kencing jgak yg dia nak gune..

    ReplyDelete
  10. sungguh... manusia2 yg jahil hanya suka makan mkanan yg kotor..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif.

1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.


Saiz Zakar Lelaki Mengikut Negara (Malaysia di tempat ke-106)

Salah satu faktoryang agakdominandalam menentukan saizzakarnormaladalah faktorgenetik.Ini adalah satu faktorpentingyang mestiberbeza dari setiapbangsa,keturunan,dan negarasecara keseluruhannya.

Cara Membuat Simbol dan Emoticon Menggunakan Keyboard

Jika anda seorang keyboard warrior, ini ada beberapa trick menarik untuk memantapkan skill anda:

Cara-caranya: Find Alt code.