Skip to main content

Model Terbaru Kereta Proton 'Pahlawan 5 Bersaudara'

Sekarang ini sedang berlangsung Kuala Lumpur International Motor Show (KLIMS 2010) di PWTC, dan peluang ini digunakan oleh PROTON untuk memperkenalkan beberapa model terbaru kereta keluarannya termasuk 5 model konsep yang digelar 'pahlawan series.'

Menariknya, model kereta konsep ini menggunakan nama-nama pahlawan Melaka; Hang Tuah, Hang Jebat, Hang Lekir, Hang Lekiu dan Hang Kasturi..haha lawak pun ada! Tapi ini bukan lawak, memang betul-betul. Dan desain-desain yang digunakan pada model ini pun boleh tahan cun, rasa dah setaraf macam kereta keluaran Jepun dan Korea.

Proton Tuah


Proton Jebat


Proton Lekir


Proton Lekiu


Proton Kasturi
 


sumber gambar: paultan.org

Comments

  1. nur azila: cun gak tu.mcm keta lotus.huhu

    ReplyDelete
  2. FiD: jebat tu basically inspira jugak.diorg modify je

    ReplyDelete
  3. semuanya dari kereta asal yang dinaiktaraf....huhu....memanglah nampak sama macam kereta proton yang lain....Lekir tu yang versi lotus...

    ReplyDelete
  4. biar betik ni...dia jual nnti kira cam keta yg jual kat Shell 2ke??kumpul koleksi..hehehe

    ReplyDelete
  5. kalau aku da duit... aku nk semua... ambik gmbr ke... ehehe

    ReplyDelete
  6. kasturi cam saga
    lekiu cam exora
    lekir cam lotus tpi nmpak mainan haha
    cun2!! cantik ah

    ReplyDelete
  7. tuah tu cm forte
    jebat cam inspira
    lekir cam lotus
    lekiu cam exora/rondo
    kasturi cam saga

    ReplyDelete
  8. proton nie x abeh2 rembat design wg len....dh xde design len ka???

    ReplyDelete
  9. nmpk sgt nie bkn rekaan malysia...copy n paste adalah!!!

    ReplyDelete
  10. bgus cuba dpd cakap 0.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

15 Kepercayaan Masyarakat Melayu Mengenai Tanda-Tanda Alam

Ada banyak kepercayaan masyarakat Melayu lama yang berhubungan dengan tanda-tanda alam. Ramai yang masih mempercayainya dan tidak kurang juga yang menganggapnya sebagai kepercayaan tahayul. Tanda-tanda alam itu boleh memberi gambaran maksud negatif atau positif. 1. Kalau kupu-kupu masuk ke dalam sesebuah rumah, itu menandakan ada orang jauh yang akan datang ke rumah.

Ayahku Kekasihku - Kisah Benar Anak Bercinta Dengan Ayah Sendiri

Cerita di bawah ni dah lama disiarkan oleh Harian Metro, tapi tak kisahlah, nak share jugak. Cerita yang membuktikan tiada apa yg mustahil jika nafsu Syaitan menguasai diri. Semoga Allah melindungi anak cucu keturunan kita. Marilah kita sentiasa berdoa supaya kita sentiasa diberikan hidayah olehnya dan dijauhi oleh pekara-perkara yang tak baik. Ikuti pengakuan Lina kepada wartawan Metro Ahad, ZAINUDDIN ZAIN dan FUAD HADINA YAACOB mengenai hubungan yang dilalui bersama bapanya, ahli perniagaan berusia 43 tahun. KUALA LUMPUR: Kes ‘haruan makan anak’ bukan lagi sesuatu yang mengejutkan dalam masyarakat hari ini, tetapi kejadian ayah bercinta dengan anak sendiri mungkin sukar diterima. Bagaimanapun itulah yang berlaku ke atas Lina, 21, yang dijadikan kekasih oleh ayahnya sejak empat tahun lalu sehingga dia kini hamil enam bulan.

Petua Hilangkan Dakwat Pen Pada Pakaian

BILA pakaian anda terutamanya yang berwarna putih terkena dakwat pen memang haru biru jadinya. Silap-silap baju yang baru dibeli pun anda akan buang. Pun begitu, jangan pening kepala ya. Femina ada petuanya untuk menghilangkan dakwat berkenaan, yang penting anda berusaha. 1) Air limau Titiskan air limau yang dicampurkan dengan garam pada bahagian baju yang kotor terkena dakwat. Tunggu seketika dan gosok perlahan-lahan. Kemudian cuci baju itu seperti biasa.